29 augusti

Det underbara med att läsa en massa språk är hur man kan göra sig förstådd även fast man inte läst så länge! Här bjuder jag på en underbart enkel konversation mellan mig och flicka från vitryssland på vkontakte:

Erik:
... Почему вы хотите быть юрист? ...
... Varför vill Ni bli advokat? ...

Hon:
нравится мне эта профессия
Jag gillar detta yrke

Erik:
Интересно!
Как дела?)
Intressant!
Hur är det? :)

Hon:
нормально, как твои?
Normalt, och du?

Erik:
Нормально тоже)
Что вы сделали сегодня?))
Normalt också :)
Vad har du gjort idag? :):)

Hon:
ходила по магазинам)
Jag gick till affären :) (typ på stan?)

Erik:
Я был в школе!))
Jag var i skolan! :):)

Hon:
а у нас каникулы))
Och vi har lov :):)

Kommentarer
Postat av: Krille

Очень хорошо! ;)

Хорошый студент. ;)

2008-08-31 @ 11:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0